۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۸۰۲۰۵
آیت الله مؤمن:

سفرهای تبلیغی اساس کار طلاب است| روحانیت معارف اسلام ناب و انقلاب را تبیین کند

عضو فقهای شورای نگهبان تبلیغ را از رسالت های مهم طلاب و حوزه های علمیه دانست و بر لزوم تبیین معارف اسلام ناب و انقلاب در جامعه تأکید کرد.
آیت الله مؤمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه عالی فقه و اصول با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در زمینه هجرت برای تفقه و تبلیغ دین گفت: تفقه در دین و انذار و تبلیغ دین وظیفه حوزه است.

وی افزود: وظیفه تفقه در دین و تبلیغ بر دوش حوزه ها است و حوزه علمیه و طلاب باید در این زمینه اهتمام داشته باشند تا مردم با احکام دینی بیشتر آشنا شده و به دستورات الهی عمل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دین اسلام دنیا و آخرت انسان را تأمین می کند، اظهار داشت: مردم باید دین را بیاموزد و اگر کسی غفلت کند خودش در پیشگاه  الهی گناهکار خواهد بود.

وی ادامه داد: دین برای همه ابعاد زندگی انسان از جمله مسائل اجتماعی برنامه می دهد و وظیفه انسان ها عمل به دین است، در این‌میان عده ای وظیفه دارند که تفقه در دین و انذار کنند.

آیت الله مؤمن با تأکید بر این که در جامعه اسلامی باید به دستورات الهی عمل شود، ابراز داشت: عمل به دستورات الهی و دینی ضامن سعادت انسان در دنیا و آخرت است و روحانیت وظیفه دارد که پیام دین را به درستی به جامعه منتقل کند.

وی عنوان کرد: ملاک کار حوزویان باید رضایت الهی و کارهای الهی و دینی باشد نه امور دنیوی، مردم به روحانیت نیاز دارند و اگر روحانیت پیام دین را به درستی برای جامعه تبیین کند، مردم آن را پذیرفته و اجرایی می کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به برکات انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در کشور و جهان خاطرنشان کرد: حضرت امام با همراهی مردم در سال ۵۷ مسیر کشور را تغییر و در ریل اسلام قرار داد.

وی سفرهای تبلیغی را اساس کار طلاب دانست و اضافه کرد: مردم به این تبلیغ ها و  ارتباط با روحانیت فاضل نیاز دارند، در تبلیغ دین باید با زبان مردم و به گونه ای صحبت کرد که برای آنها قابل درک باشد، اگر دستور الهی را پیاده کنیم مردم به عالم دینی و تبلیغ عشق می ورزند.

آیت الله مؤمن با بیان این که باید مسائل دینی را به صورت دقیق، مستند و بدون مسائل بیهوده بیان کرد، گفت: اگر اسلام ناب بیان شود مردمی که عاشق هستند به راحتی می پذیرند، روحانیت در هر سمتی که قرار دارند باید عین دستورات الهی را اجرایی کند.

وی افزود: اگر آنچه خدا و پیامبر(ص) فرموده درست بیان شود مردم می پذیرند، اول باید اسلام را بشناسیم و در عمل پیاده کنیم و در عمل و زبان مبلغ باشیم؛ طلاب در همه امور باید تنها رضایت الهی را در نظر بگیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر انسان کارها را برای رضایت الهی انجام داد خداوند یاری می کند، گفت: طلبه باید به گونه ای زندگی کند که مردم در زندگی آن دنیا نبینند، اگر  طلاب در جهات گوناگون اسلام را به زبان مردم تبیین کنند و مردم محاسن کلام الهی و اهل بیت(ع) را ببینند یقینا از دستورات العی تبعیت بیشتری خواهند کرد، اگر انسان توجه به دنیا نداشته باشد و دنیاپرستی نکند مورد علاقه مردم واقع می شود./1323/

ارسال نظرات